google-site-verification: googlef7e3122aa4c4bf75.html
Angrerett

Allment

I følge Angrerettloven har du som kunde rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Angrerettskjema sendes etter salget er gjennomført.

Melding om at du angrer på kjøpet

For å kunne bruke angreretten, må du underrette oss på en utvetydig måte om din beslutning om å gå fra avtalen innen 14 dager fra du har mottatt varen. Dette må skje skriftlig. Du kan sende oss en melding eller returnere ferdig utfylt angrerettskjema. For å overholde angrefristen er det tilstrekkelig at du sender skjema på e-post shop@verdensmobler.no.

Retur av varen

Dersom du benytter angreretten, står du for returkostnaden. Øvrige kostnader som varens pris og frakt til deg tilbakebetales.

Du bestemmer selv hvordan varen returneres.

Om du ønsker at vi håndterer retur av varen, må du skriftlig opplyse oss om dette. Vi beregner returkostnaden og sender deg informasjon til godkjenning. Betaling for returfrakt justerer vi i forbindelse med tilbakebetalingen fra oss.

Returkostnad

Returkostnad utgjør som regel like mye som ordinær fraktkostnad. Dersom retur skjer via ekstern transportør, som Posten/Bring og varen returneres i forandret tilstand, f.eks. når varen er delvis eller ferdig montert, kan returkostnader utgjør mer enn ordinær fraktkostnad. I slike tilfeller er det vanskelig å anslå returkostnaden på forhånd. Er du usikker på returkostnad, ta kontakt med vår kundeservice.

Kjøperens risiko

Kjøperen har risiko for varen mens den er i hans/hennes besittelse. Derfor om du velger å benytte deg av angreretten, ber vi deg tenke på at produktet skal være i vesentlig uforandret tilstand, dvs. ikke ødelagt eller skadet. Tenk på at du står for transportrisikoen tilbake til oss. Vær nøye når du pakker ned varen og bruk helst original emballasje. Varen skal returneres i komplett stand.

Kjøperen har ansvaret for risikoen til pakken er levert hos oss. Om retur skjer via Posten/Bring, anbefaler vi å sende retur som en sporbar pakke. Husk å ta godt vare på kvitteringen for retursendingen. Så lenge kunden kan dokumentere at varen er sendt, er det vi som har risikoen for skade eller tap av varen.

Skade ved retur

Ved en fysisk skade forbeholder vi oss retten til å trekke gebyr for å gjenopprette produktet til funksjonell tilstand. Dette gjelder ikke dersom varen returneres i uendret tilstand.

Risikoen for skade ved retur bortfaller når det foreligger avtale om at varene hentes av oss.

Tilbakebetaling

Dersom du går fra avtalen, skal vi tilbakebetale alle betalinger vi har mottatt fra deg uten nødig opphold og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dag vi mottar melding om din beslutning om å gå fra avtalen.

Vi foretar tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som du benytter ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre du har avtalt noe annet med oss.

I alle tilfeller vil du ikke bli pålagt noe gebyr som følge av tilbakebetalingen. Vi kan holde igjen tilbakebetalingen til vi har mottatt varene og kontrollert at ingen skade har oppstått.

Tilbakeholdsrett

Du kan åpne emballasjen og undersøke varen. Hvis du gjør for omfattende undersøker, eller varen blir skade, kan du risikere at du ikke får tilbake hele beløpet.

Unntak

Angreretten gjelder ikke dersom handelen skjer i vår stasjonær butikk.

opp
Shop is in view mode
Vis fullversjonen av nettstedet
Sklep internetowy Shoper.pl