Leveringskostnader
Fraktkostnad vil variere avhengig av leveringsmåte og størrelse på varene. Lurer du på hva fraktkostnaden blir, ta kontakt med oss. Dersom bestillingen er sendt via vår nettside, tar vi kontakt med deg ang. fraktkostnaden. Om du ikke er fornøyd med fraktprisen, kan du selvsagt velge å kansellere din ordre.
Leveringsmåte
Hentes selv
Alle varer kan hentes kostnadsfritt fra vårt lager i Askim.
Hjemlevering
Vi leverer varer over hele landet. Levering må avtales på forhånd. For at varene blir utlevert, må betalingen skje på forhånd eller ved levering. Om ikke dette blir oppfylt, må kunden betale for både ordinær og ekstraordinær levering.
Ved levering av små pakker, f.eks. salongbord, soler og andre mindre varer med vekt opptil 35 kg, trengs det kun en person. Større varer som seksjoner, kommoder, garderobeskap og sofaer, to personer er nødvendig p stedet. Sjåføren er til hjelp etter forespørsel. Fraktpris gjelder kun levering på bakkeplan, så langt veien er fremkommelig. Dersom det ikke er en fremkommelig vei til huset, blir varene levert så lang det lar seg gjøre. Gi oss i forkant relevant informasjon om vei. Varene bæres IKKE inn. Dette er en tjeneste som må bestilles på forhånd og koster i tillegg.
Avbestilling og endring av levering
Avbestilling og vesentlig endring av levering må skje senest to dager før den avtalte leveringen. Om levering ikke kan gjennomføres av hinder på leveringssted eller at avbestillingen/endringen skjer senere enn to dager før den avtalte leveringen, kan du bli belastet gebyr, som utgjør maksimalt den ordinære leveringskostnaden.
Bekreftelse på avtalt leveringstidspunkt
Det må foreligge en skriftlig bekreftelse på avtalt leveringstidspunkt. Dersom en slik bekreftelse mangler, blir ikke varene levert.
Ordre som ikke hentes
For uavhentede pakker vil du få en faktura på avtalt fraktkostnad. Dette er for å dekke eventuelle kostnader ved retur.
Transportrisiko
Vi står for transportrisikoen, dvs. risikoen fra at varen skades eller kommer på avveie under transporten fra vårt lager til deg. Vi besiktiger hver forsendelse før det sendes til deg. Skulle produktet uansett være skadd eller feilekspedert, kommer vi til å ordne feilen kostnadsfritt. Selv om vi står for transportrisikoen, er du fortsatt ansvarlig for å informere oss hvis en skade har oppstått.